KISAH BEKAS ANGGOTA GIRLBAND KOREA YANG MENJADI MUALAF DAN BERHIJAB




Ayana Jihye Moon berjaya menghebohkan sosial media instagram. Bagaimana tidak, seorang gadis jelita yang hampir berusia 21 tahun itu berani tampil berbeza daripada gadis-gadis Korea Selatan lain. Tampil cantik dengan balutan hijab, bekas anggota girlband ini menjadi bahan perbincangan yang paling popular netizen di jejaring sosial.



Untuk memuat puluhan fotonya dalam balutan hijab di instagram @xolovelyayana, Ayana mendapat simpati dan perhatian dari banyak netizen. Itu kerana keputusannya menjadi mualaf merupakan langkah drastik memandangkan ia adalah satu-satunya yang memeluk Islam di keluarganya.



Ditilik dari perjalanannya memeluk agama Islam, gadis ini mengaku sudah mulai berjalan sejak SMA. Di mana, dalam keluarganya hanya dia yang memeluk agama Islam. Ia sendiri pun mengaku belum berhijab sepenuhnya kerana ia sering merasa kesulitan dengan budaya di Korea.
Di Korea sendiri penduduk muslim hanya kira-kira satu peratus sahaja dan masih belum terlalu akrab dengan konsep agama Islam itu sendiri. Walau bagaimanapun, keadaan ini tetap tidak menghalang niat Ayana untuk lebih mendalami Islam.
Bahkan saking niatnya, gadis yang selalu tampil sederhana ini sampai menempuh pendidikan di Malaysia untuk mendalami Agama Islam.
Semoga keputusannya dicatat Allah sebagai amal kebaikan. Aaminn
KISAH BEKAS ANGGOTA GIRLBAND KOREA YANG MENJADI MUALAF DAN BERHIJAB KISAH BEKAS ANGGOTA GIRLBAND KOREA YANG MENJADI MUALAF DAN BERHIJAB Reviewed by belajarnulis on 8:21 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.